fbpx
Astronaut

Content marketing – relevant och värdeskapande innehåll

Content marketing eller innehållsmarknadsföring, som det heter på svenska, är egentligen inte rocket science. Det innebär egentligen att relevant och värdeskapande innehåll, publiceras i relevanta digitala kanaler regelbundet och konsekvent.

För att kunna producera och publicera detta innehåll, krävs det en organisation med processer och strukturer. Som analyserar, testar och har ett övergripande ansvar. För att få till en bra mix av värdeskapande, affärsdriven och engagerande innehåll, som uppskattas av kunderna. Oftast drivs denna process av en content manager, som har en tydlig bild av allt innehåll som skapas.

Tidigt i detta arbete, är det även viktigt att tydligt bestämma vem vi talar till , men även vilka KPIer som vi ska mäta.

TIPS: Skapa gärna en enkel rapport i Datastudio, där du dagligen kan gå in och se hur ditt innehåll presenterar.

Om du har frågor eller funderingar så får du gärna maila mig.

Vid besök till min sajt placerar vi cookies i alla webbläsare eller enheter för att se till att du får bästa möjliga upplevelsen oavsett kanal.